Sæsonafslutning 2011
- Læs mere om Sæsonafslutning 2011
- Log ind for at skrive kommentarer
Så er kartoffelferien slut for i år, den bød på dejligt eftersommervejr de første dage, midt i ugen, det vi kender alt for godt, regn i store mængder og blæst. Heldigvis sluttede det af med flot vejr søndag. Lørdag var brunkålslauget samlet i Vraldhal for ligesom at markere afslutningen af efterårsferien. Der var fyldt op og alle var godt tilpas, man fik sulten og tørsten stillet for et stykke tid. Allerede fredag startede Anna og Rie hjemme med at forberede lørdagens menu. Hvidkål skulle laves om til brunkål og flæsk, medister og grisehaler skulle laves til. Ib og Allan pyntede borderne,og sidst på eftermiddagen hjalp mange med at få ryddet op.
Nu glæder vi os til en lille farvel og tak for denne sæson 2011 på lørdag
Allan Nørgaard og Rie Krabbe - have nr. 101 skriver:
En af de sidste aktiviteter fra Vralden inden alt lukkes ned og høsten er i hus, var gule ærter i fælleshuset midtpunkt for en herlig lørdag eftermiddag. Det var tydeligt at mærke der var behov for en snak, ikke kun med naboen. Der var 34 tilmeldte medlemmer som nød godt af de 3 kogekoners (Musse,Ebba og Rie) gule ærter med alt hvad der hører med. Der var også en lille sang om de goe´gamle dage.Nu er der kun brunkål i Vralhal i efterårsferien tilbage i år 2011.
Måske var det en ide´at tage noget med fællesspisning en gang i måneden i Vralhal op, hen over sommeren 2012?
Allan i have nr 101 skriver:
Til brug for båltaleren Skt. Hansaften, Georg Sabroe, lavede formanden en lille sammenskrivning af nogle historiske kendsgerninger om kolonihaveforeningen "Fjordglimt". Den kan ses her.
Det kunne være en god anledning til at få samlet noget mere om foreningens historie, så hvis der er nogen der kan fortælle, skrive eller har billeder fra tiden før nu, vil jeg prøve at få samlet sammen på det på underpunktet "Historie".
Man behøver ikke selv at skrive, jeg lytter gerne og skriver.
Sagen om en haveholders misligholdelse af haven, som kolonihaveforeningen har haft i fogedretten, er nu afsluttet.
Fogedrettens kendelse er, at havelejeren beholder retten til sin have, idet han har afgivet løfte om forbedring og oprydning og rengøring af haven er påbegyndt.
Claus Orth har opsat en vejrstation på Vralden.
Dens målinger kan ses på www.cvo.dk/weather både på din almindelige computer og på din smartphone. Den registrerer hvad du bruger og passer formatet til.
Formanden, Leif Eskelund bød velkommen.
Grete Hestbech, have nr. 79, blev valgt som dirigent.
Karen Gade Nielsen, have nr. 191, blev valgt som referent.
Som stemmetællere blev valgt:
Mariane Knudsen, have nr. 133, Jens Fage, have nr. 150, Henning Larsen, have nr. 90.
Formandens beretning.
Bad foreningens medlemmer mindes de medlemmer der er gået bort i årets løb.
Mange lejemål/hushandler er gennemført i årets løb. Vi har også i 2010 kun haft få huse til salg og vi har igen i 2010 måttet sige nej til flere udenbys.
Der er gennemført 16 hushandler, heraf 15 med nye lejere/medlemmer.
Vi byder de 15 nye velkommen til ”Vralden” og håber I vil befinde Jer godt.
Copyright © 2026 Kolonihaverne Fjordglimt - All rights reserved